,
Web de RevoltaGlobal
Arrel de la web > Notícies > Vagues a l’empresa de serveis telefònics Atento contra l’ERO de (...)

Vagues a l’empresa de serveis telefònics Atento contra l’ERO de 823 treballadors

dimecres 16 de juliol de 2014

Totes les versions d’aquest article:

  • [català]

 


Per Tomeu Ferrer

La plantilla de l’empresa d’atenció telefònica al públic Atento, societat creada com a filial de Movistar, però que ara està en mans d’un fons d’inversió, ha convocat el 15 de juliol, una segona jornada de vaga. Anteriorment, el 23 de juny ja es va realitzar una primera vaga que va tenir un seguiment que oscil·là entre el 40% i el 70%, segons les fonts.

La primera mobilització es va fer per protestar contra la falta de formació que la companyia estaria donat als treballadors i les males condicions de treball.

Però ara el motiu de la vaga és més dramàtic. L’empresa, després de sortir a borsa ha presentat un Expedient de Regulació d’Ocupació, (ERO) que implicaria, si es realitzés, tal com s’ha demana, més de 823 acomiadaments en el conjunt de l’Estat, dels quals 131 a Barcelona, d’una plantilla estimada en 9.000 treballadors.

La vaga la convoquen CGT, USOC, i STC. Aquesta vaga té una durada convocada de 24 hores.

Al seu torn UGT també convoca aquest dia 15 de juliol vaga, d’una hora a l’empresa d’atenció telefònica. Aquest sindicat ha denunciat que Atento estaria planejant deslocalitzar a Colòmbia part del servei que dóna des de l’Estat Espanyol.

En un comunicat, CGT, majoritària als centres de Barcelona i Madrid, on es concentra la part més important de les baixes, critica que l’ERO, anunciat el 3 de juliol, s’està produint de forma anòmala, ja que la informació que hauria de facilitar l’empresa l’està donant amb “comptagotes”. En opinió del sindical això es fa per facilitar que transcorri el període de 30 dies que la llei marca per negociar l’expedient.

CGT reclama que Movistar, antiga propietària, no es desentengui de les decisions preses per la compradora d’Atento, el fons dinversió Bain Capital, tot recordant que manté un contracte vinculant amb Atento. De fet, la darrera vaga es motivava per la pressió laboral que suposava pels treballadors l’exigència de vendes de productes de la companyia espanyola, sense tenir l’assessorament adient.

El 2013, Atento Teleservicios España va tenir pèrdues per un import de 8,1 milions d’euros, indica en un comunicat, en què també subratlla que durant la crisi ha creat més de 1.100 llocs de treball. Pel que fa a les dades de 2014, que justificarien la reducció de plantilla, UGT les ha desqualificat afirmant que són distorsionades.


contacte revolta global contacte  |  contacte amb el webmaster webmaster  |  Seguir la vida del lloc RSS 2.0  |  tornar a dalt inici