,
Web de RevoltaGlobal
Portada del sitio > Notícies > Estat Espanyol > Vaga al sector del Telemàrqueting el 28 de novembre per un conveni (...)

Vaga al sector del Telemàrqueting el 28 de novembre per un conveni digne

Martes 29 de noviembre de 2016

Todas las versiones de este artículo:

  • [Español]

 


La CGT, present en la taula de negociació del conveni col·lectiu del Contact Center, abans Telemarqueting, i que afecta a més de 80.000 treballadors en tot l’estat espanyol, hem convocat Vaga de 24 hores per al dilluns 28 de novembre, igual que altres sindicats amb implantació en el sector.

Per a la CGT el principal motiu que ens han portat a aquesta nova convocatòria de vaga, continuïtat de les jornades d’aturades que s’han estat realitzant seguides majoritàriament per les plantilles, és que es porten 23 mesos de negociacions del conveni col·lectiu i els únics plantejaments empresarials són més retallades en drets i contenció salarial, en un sector en el qual la precarietat laboral i els drets socials ja estan sota mínims per als treballadors, però els beneficis empresarials no paren d’augmentar. La resta de sindicats presents en la taula de negociació del conveni també convoquen les 24 hores de vaga.

L’absolut bloqueig a les propostes de la part social en la negociació del VI Conveni de Contact Center per part de la patronal del sector (Associació de Contact Center Espanyola, pertanyent a la CEOE) i la pretensió d’una nova congelació salarial en 2015 i una raquítica pujada salarial del 0,7% durant els propers anys, formen part de les propostes patronals. CGT recorda que el Conveni de Contact Center està vigent en ultraactivitat, amb el sou congelat des de l’1 de gener de 2014. A més estem suportant, la il·legalitat de diverses clàusules del conveni col·lectiu que la patronal es nega a canviar.

Aquest sector està dominat per multinacionals i per empreses de serveis, i és un dels sectors amb pitjors salaris al mercat laboral, entre 600 i 800 Euros al mes per a jornades completes, i la inseguretat constant de permanència en el lloc de treball.

La CGT exigeix la subrogació dels llocs de treball, doncs els canvis i successions d’empresa són constants i provoquen que els treballadors perdin la seva antiguitat i els seus drets encara que realitzin el mateix treball; s’apliquen jornades amb poques hores de treball o jornades partides que no permeten la conciliació familiar; s’encadenen els contractes en lloc de fomentar l’estabilitat, i, a més, l’administració decreta uns serveis mínims del 100% en alguns serveis vulnerant el dret de vaga de treballadors que ni tenen un sou digne ni unes condicions estables, sent vergonyós que l’administració solament es preocupi de la qualitat dels serveis que ofereixen aquestes empreses quan els treballadors realitzen vagues, desentenent-se la resta dels dies de l’any.

CGT aposta perquè el nou conveni acabi amb la precarietat laboral que existeix en el sector del Telemarqueting. Aquesta precarietat s’expressa no solament en ínfims salaris, sinó en els redactats de convenis anteriors que contenen clàusules que faciliten encara més els acomiadaments del que ho han fet les últimes reformes laborals. L’alta temporalitat del sector, així com la proliferació de les jornades parcials, són uns altres dels principals problemes que existeixen, i pels quals CGT opina que és imprescindible buscar solucions.

info portfolio


contacte revolta global contacte  |  contacte amb el webmaster webmaster  |  Seguir la vida del sitio RSS 2.0  |  tornar a dalt inici